Mitä alalla nyt tapahtuu? 20.6.2024

MITÄ TOIMIALALLA TAPAHTUU NYT: 20.6.2024

SEO:

  • Googlen maaliskuun 2024 ydinpäivitys valmistui 19. huhtikuuta, minkä seurauksena useiden asiakkaidemme näkyvyys parani (erityisesti verkkokaupan ja koulutuksen aloilla).
  • Meta julkaisi uuden tekoälyavustajan ja työpöytäkokemuksen, joka sisältää Googlen ja Bingin reaaliaikaiset hakutulokset.
  • Google aloitti Gemini-pohjaisten AI-hakutulosten, eli AI Overviews, täyden käyttöönoton.
    Käytännössä Google teki: Kehitimme parempia tunnistusmekanismeja järjettömille kyselyille, joiden ei pitäisi näyttää tekoälyn yleiskatsausta, ja rajoitimme satiirin ja huumorin sisällyttämistä. Päivitimme järjestelmämme rajoittaaksemme käyttäjien luoman sisällön käyttöä vastauksissa, jotka voivat tarjota harhaanjohtavia neuvoja. Lisäsimme käynnistysrajoituksia kyselyihin, joissa tekoälykatsaukset eivät osoittautuneet yhtä hyödyllisiksi.
  • Google SEO -dokumenttivuoto antoi meille ennennäkemättömän kurkistuksen Googlen ranking-algoritmiin.
  • Google ottaa käyttöön uuden sosiaalisen profiilin ominaisuuden, jonka avulla voit tarkastella, hallita ja jakaa kirjallisia arvosteluja Googlen eri alustoilla.

Orgaaninen sosiaalinen media:

  • Yhdysvaltain presidentti Joe Biden allekirjoitti ehdotetun TikTok-myyntilakinsa laiksi, mikä antoi sosiaaliselle alustalle 270 päivää aikaa löytää yhdysvaltalainen omistaja tai tulla kieltoon maassa.
  • Video lisää edelleen valtavaa sitoutumista. Metan toimitusjohtaja Mark Zuckerberg sanoi, että kelat muodostavat nyt 50 % käyttäjien Instagramissa viettämästä ajasta. Samaan aikaan TikTok alkoi testata 60 minuutin videoita rajoitetuilla käyttäjillä valituilla markkinoilla.

Kanavien välinen markkinointi:

  • Google tarjoaa nyt luovia kuvatyökaluja Demand Gen -kampanjoissa korkealaatuisten kuvamateriaalien luomiseen tekstikehotteiden avulla.
  • Google lykkäsi kolmannen osapuolen evästeiden käytöstä poistamista Chromessa vuoteen 2025 johtuen Ison-Britannian kilpailu- ja markkinaviranomaisen (CMA), alan sidosryhmien valvonnasta, Googlen Privacy Sandboxin esteistä ja lisätestauksen tarpeesta.

Maksullinen mainonta:

  • Google esitteli kuusi uutta tekoälyominaisuutta Performance Max -kampanjoille ja ilmoitti suunnitelmistaan ​​laajentaa suhteitaan suoratoistopalveluiden tarjoajien kanssa lisätäkseen DV360-ostajien sijoitteluvaihtoehtoja.
  • Microsoft esitteli Click ID:n, jonka avulla mainostajat voivat seurata konversioita sivustostaan ​​ilman Microsoftin kolmannen osapuolen evästettä.
  • Meta lisäsi Advantage+ Shopping -kampanjoihinsa uuden yleisötieto- ja kohdistusvaihtoehdon, jonka avulla voit kohdistaa mainoksia ihmisiin, jotka ovat osoittaneet kiinnostusta tuotteistasi tai palveluistasi, mutta eivät ole vielä tehneet ostoksia.
  • LinkedIn julkisti oman versionsa yhdistetyistä TV-mainoksista ja lisäsi samalla uuden muodon live-tapahtumien mainostamiseen.
  • TikTok esitteli mainostajille uusia tekoäly- ja automaatiotyökaluja, jotka on suunniteltu auttamaan brändejä luomaan tehokkaita mainoksia tehokkaammin ja tehokkaammin.

Lähde: NP Digital

Tähän loppuun vielä yksi mielenkiintoinen asia:

Suosituin markkinointikanavasi on todennäköisesti vähiten tehokas!

Tutkimme 118 yritystä eri toimialoilla nähdäksemme, mitkä markkinointikanavat he asettavat etusijalle.

Löysimme jotain huolestuttavaa...

Kävi ilmi, että suurin osa heidän markkinointitoimistaan ​​meni orgaaniseen sosiaaliseen mediaan. (Yli 32%)
Mutta kun analysoimme eri markkinointikanavien sijoitetun pääoman tuottoprosenttia, huomasimme, että orgaaninen sosiaalinen media tuotti huonoimmat tulokset. (2,3%)

Lähde: NP Digital

Ota yhteyttä jos haluat keskittää markkinointisi kanaviin jotka tuottavat parhaat tulokset myyntiin.